صدا و سیما

ساخت وبلاگ

سرمربيان كشتي آزاد و فرنگي جوانان با روح پهلواني

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، محمد طلايي، سرمربي تيم ملي كشتي آزاد جوانان، و رضا سيم خواه، سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي جوانان، ميهمان برنامه "روح پهلواني" روز سه‌شنبه اول تير ماه خواهند بود.

نقد و بررسي رقابت‌هاي تيم‌هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي جوانان در رقابت‌هاي قهرماني آسيا موضوع برنامه اين هفته "روح پهلواني" خواهد بود.

علاقه‌مندان مي‌توانند ساعت 17:30 سه‌شنبه اول تير بيننده اين برنامه از شبكه ورزش سيما باشند./110

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 107 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 20:13

به گزارش فارس، اين مجموعه تلويزيوني 13 قسمتي در شبكه مستند توليد مي‌شود و با ايجاد موقعيت‌هاي طنز، مي‌كوشد مشاغل مختلف را معرفي كند.

دوربين «خسته نباشيد» در هر قسمت از يك حرفه خاص سراغ مي‌گيرد و ميثم رازفر، طراح و بازيگر اين مجموعه تلويزيوني سعي خواهد كرد با اجرايي متفاوت مخاطبانش را با ويژگي و دشواري‌هاي مشاغل مختلف در كشور آشنا كند.

اين مجموعه تلويزيوني روزهاي پاياني پيش‌توليد را پشت سر مي‌گذارد و عوامل برنامه اين روزها براي انتخاب لوكيشن هاي مناسب به شهرهاي مختلف ايران سفر مي‌كنند. «خسته نباشيد» در سري دوم با نگاهي نو و روايتي جذاب و ديدني به مشاغلي مثل پرورش اسب، رستوران‌داري، خانه‌داري، بازيافت زباله، كار در معدن و.. مي‌پردازد.

سري نخست مجموعه مستند «خسته نباشيد» از شبكه مستند پخش شد و همچنان از شبكه‌هاي مختلف سيما مثل آموزش و شبكه خبر بازپخش مي‌شود. از ديگر عوامل اين مجموعه مستند مي‌توان به نويسندگان يلدا منتظري، شهره رعايتي، ميثم رازفر، مدير توليد محمد عسكري، تصويربردار مجيد دهقان، تدوين مهيار صادقيان ، آهنگساز تيتراژ صابر جعفري، دستيار تصوير فرزاد جليليان و مشاور تبليغاتي بابك چهارباشيان اشاره كرد./110

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 109 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 20:13

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي مرتضي ميرباقري در حكم خود براي انتصاب مشاور امورنمايشي سيما آورده است "ماموريت شما تلاش براي ساماندهي مركز امور نمايشي سيما ، ارتقاي سطح كيفي توليدات نمايشي و گسترش هنر فيلم نامه نويسي براي توليد آثار فاخر بر اساس مولفه هاي دين، آگاهي ،اخلاق و اميد است."

معاون سيماي رسانه ملي در پايان اين حكم انتصاب، از زحمات رحمان سيفي آزاد كه پيش از اين رياست اين مركز را برعهده داشت، قدرداني كرده است./110

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 106 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 20:13

برنامه‌ای آموزنده به اندازه دو ترم دانشگاهی

اين برنامه با همكاري عوامل «نقد شعر» ساخته مي‌شود و قرار است به نقش قرآن در اشعار فارسي بپردازد.

ايسنا نوشت : انصاري،تهيه كننده جويبار، اظهار كرد: تلاش كرديم تا در برنامه «جويبار» از استادان دانشگاهي كه هم به قرآن و هم به ادبيات آشنايي دارند، دعوت كنيم و تاكنون استاداني از دانشگاه‌هاي تهران، شهيد بهشتي، علامه طباطبايي و فرهنگستان علوم انساني در برنامه حضور داشته‌اند؛ اين برنامه براي دانشجويان مي‌تواند به اندازه دو ترم دانشگاهي مفيد و آموزنده باشد. برنامه ‌«جويبار» محتوايي و معاني است و بر خلاف نقد شعر، بحث نقد در اين برنامه نداريم.

 تهيه‌كننده برنامه «جويبار» تاثيرپذيري از قرآن از حيث ساختار ظاهري و سبك بيان، استفاده از الفاظ قرآني در نام‌هاي شعري مثل ابراهيم در آتش (احمد شاملو)، سوگند انجير (قيصر امين‌پور) و تنفس صبح (احمد عزيزي)، استفاده وسيع از اشعار و قصه‌هاي قرآن، آشنايي با اصطلاحات قرآني و تاريخ ورود آنها در اشعار فارسي، پرداختن به سروده‌هاي شاعران سبك خراساني همانند رودكي، منوچهري، فرخي‌سيستاني و فردوسي، بررسي اشعار شاعران سبك تعليمي مثل انوري، سنايي، ناصرخسرو و مولانا، پرداختن به اشعار جامي، سعدي و حافظ، حضور قرآن در اشعار نظامي‌ گنجوي، داستان‌هاي عاشقانه قرآن همانند يوسف و زليخا و همچنين تجلي قرآن در سروده‌هاي شاعران معاصر همانند ملك‌الشعاري بهار، پروين اعتصامي، شفيعي‌كدكني، طاهره صفارزاده، موسوي‌گرمارودي و شاعران انقلابي ديگر كه به صورت مستقيم و غيرمستقيم از قرآن تاثير گرفته‌اند را از مهم‌ترين موضوعاتي دانست كه در برنامه «جويبار» به آنها پرداخته مي‌شود.

 به گفته انصاري، گفت‌وگو با پيش‌كسوتان، حضور مهمانان شاعر و منتقد در هر برنامه و شعرخواني شاعران جوان از جمله بخش‌هاي اصلي اين برنامه در  ماه رمضان خواهد بود؛ او در اين زمينه اظهار كرد: در آيتم‌هاي ضبط‌شده با برخي از پيش‌كشوتان عرصه شعر گفت‌وگو مي‌كنيم و تاكنون با آقايان موسوي گرمارودي و آهي مصاحبه‌ كرده‌ايم./110

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 137 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 17:58

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، نوجواني و بلوغ دوران حساس زندگي هر فرد هستند كه با تغييرات ظاهري و دروني همراه مي شود.

دكتر حسين دهقان فوق تخصص غدد كودكان اطلاعات دقيق تري را در اين زمينه در برنامه "مادر، كودك، تندرستي" در اختيار بييندكان شبكه سلامت مي گذارد.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 109 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 16:49

بيماري‌هاي مرتبط با روزه‌داري در شبكه سلامت بررسي مي‌شود

به گزارش  روابط عمومي رسانه ملي،برنامه «ضربان» در ماه مبارك رمضان، موضوعاتي چون بيماري هاي قلبي و روزه داري را بررسي مي كند . اين برنامه فشار خون در زمان روزه‎داري را در برنامه "ضربان" روز سه‌شنبه بررسي خواهد كرد.

ميهمان اين برنامه سه‌شنبه اول تير ماه دكتر سيد علي جماليان فوق تخصص قلب خواهد بود.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 130 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 16:49

 به گزارش روابط عمومي رسانه ملي،به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبي شاهسوند، تهيه‌كننده «دسترنج»، در خصوص اين برنامه و كسب روزي حلال گفت: «دسترنج»،‌ مستندي است از زندگي افرادي كه با تمام سختي‌هاي زندگي‌شان تلاش مي‌كنند تا روزي حلال را به خانه‌هاي‌شان ببرند.

وي افزود: سوژه هاي متفاوتي چون چوپان و زنبور، روحاني خياط، مرز شيشه از موارد مختلفي بود كه تلاش كرديم با روايت زندگي آن‌ها سرگذشت‌شان را به بهترين نحو براي مخاطبان به تصوير بكشيم. 

وي ادامه داد: پرداختن به اين سوژه ها درس خوبي براي افرادي است كه تنها به پشت ميزنشيني، يا بيكاري عادت كردند و مي‌توانند دايره ذهني‌شان را به ديگر مشاغل جلب كنند، افرادي كه با كمترين سرمايه به موفقيت رسيدند.

شاهسوند در خصوص شكل گيري اين برنامه ادامه داد: ما از سال ?? توليد اين برنامه را شروع كرديم و با وجود تمام مشكلات اين راه را ادامه داديم و برنامه هاي خوبي براي مخاطبان تهيه كرديم. 

وي درباره نيروهاي مستندساز افزود: ما در اين حرفه افراد متخصص و خبره كم داريم و اين خود باعث كند شدن كار و حتي خراب شدن آن مي‌شود.

وي ادامه داد: در حال حاضر، ضبط كار درحال انجام شدن است و در كنار آن هم تدوين صورت مي‌گيرد، براي ساخت مستند بايد عشق داشت، در غير اين‎صورت نمي توان مشكلات و سختي هاي آن را تحمل كرد.

وي خاطرنشان كرد: به خوبي براي ساخت با ما همكاري كرد، اما همچنان تا رسيدن به يك بالندگي نيروي انساني و تجهيزات ، راه درازي در پيش دارد تا بتواند افرادي زبده و باتجربه را در اين مسير پرورش دهد./110

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 131 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 16:49

مصاحبه تلويزيوني دكتر چمران 50 روز پيش از شهادت

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، سيدمهدي مويدي تهيه كننده «تاريخ شفاهي ايران» درباره دو قسمت جديد اين مجموعه كه به شهيد چمران اختصاص دارد، توضيح داد: شهيد مصطفي چمران فرمانده جنگ هاي نامنظم در بهار سال 60در اهواز مستقر بود.

او طي مدت استقرار خود در اهواز گفتگويي با سيماي جمهوري اسلامي ايران انجام داده است.
وي افزود: اين مصاحبه تلويزيوني در هشتم ارديبهشت سال 60، يعني حدود 50 روز قبل از شهادت چمران انجام شده است و دكتر چمران پيرامون ابعاد گوناگون تجاوز رژيم بعث عراق به ايران سخن مي گويد.
مويدي يادآور شد: ايشان در صحبتهايشان بر اين نكته تاكيد دارند كه «صدام به عنوان سركرده رژيم بعث اجير شده استعمارگران است تا حركت مردم انقلاب ايران را تحت تاثير قرار دهد، اما ما و رهبرانان ايمانمان به خداست و قطعا صدام از بين خواهد رفت و هيچ جاي نگراني نيست» تهيه كننده «تاريخ شفاهي ايران» درباره قسمتي كه روز دوشنبه 31خرداد پخش مي‌شود نيز گفت: اين قسمت مربوط به سخنراني مقام معظم رهبري در مراسم اولين سالگرد شهادت دكتر چمران است و ايشان پيرامون ابعاد شخصيتي و مبارزاتي اين شهيد بزرگوار سخنراني مي كنند.
«تاريخ شفاهي ايران» يكشنبه 30 و دوشنبه 31خرداد ساعت 18:30 از شبكه مستند سيما روي آنتن مي‌رود.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 136 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 18:25

سريال عدالتخانه مي‎تواند براي مردم و قضات آموزنده باشد

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، افتتاحيه مجموعه تلويزيوني «عدالتخانه» با حضوردكتر حسين ساري مدير شبكه آموزش، رحيم ليواني مدير گروه مهارت هاي تخصصي و عمومي شبكه و جمعي ديگر از مديران شبكه آموزش، عليرضا جمشيدي رئيس سازمان تعزيرات حكومتي، بهروز افخمي كارگردان، محمود پاك نيت و اسماعيل خلج از بازيگران كشوردر سازمان تعزيرات حكومتي برگزار شد .
سيد اشرف طباطبايي كارگردان «عدالتخانه» در اين مراسم، گفت: از آقاي جمشيدي رئيس سازمان تعزيرات كل كشور بابت حمايت‌هايشان از اين فيلم تشكر مي‌كنم، چرا كه اين مجموعه متعلق به همه مردم است. ما سعي مي‌كنيم اين برنامه تلويزيوني را به عنوان هديه‌اي از عيد سعيد فطر براي مردم به نمايش بگذاريم.
وي افزود: در اين مجموعه پرونده‌هايي را بازيگران بازسازي مي‌كنند كه به صورت واقعي در سازمان تعزيرات حكومتي اتفاق افتاده است.
طباطبايي بيان كرد: من به شخصه علاقه‌مند هستم اين مجموعه تلويزيوني را در 150 قسمت توليد كنم، اما در حال حاضر 52 قسمت آن توليد مي‌شود.
عليرضا جمشيدي رئيس تعزيرات حكومتي كل كشور در اين برنامه، گفت: به عنوان كسي كه با كار رسانه‌اي آشنا هستم اعلام مي‌كنم اين كار، كار بسيار سختي است. اين مجموعه تلويزيوني با ساير مجموعه‌هايي كه تا به حال در صدا و سيما ساخته و پخش شده، متفاوت است چرا كه داستاني را مطرح مي‌كند كه قسمت اعظم آن در دادگاه پيگيري مي‌شود.

دكتر ساري مدير شبكه آموزش سيما در اين مراسم، گفت: ما هر كجا در ساخت مجموعه‌هاي آموزشي كوتاهي كرده‌ايم آثار سوء آن را ديده‌ايم. من فكر مي‌كنم اين برنامه يكي از مصاديق امر به معروف و نهي از منكر مي‌تواند باشد.
اصغرمسعودي نماينده مجلس شوراي اسلامي و عضو كميسيون فرهنگي مجلس نيز در اين مراسم گفت: در جامعه‌اي كه دغدغه‌ رهبرمان، دغدغه فرهنگ است. ساخت اينچنين مجموعه‌هاي تلويزيوني مي‌تواند آگاهي‌بخش باشد. جاي اين مجموعه تلويزيوني در كنار برنامه‌هاي ديگر بسيار خالي بود چرا كه اين مجموعه مي‌تواند نگاه مردم را هم به جامعه رسانه و هم به جامعه قضايي كشور تغيير دهد.
وي افزود: متاسفانه در مجلس بر سر كميسيون‌هايي بحث و درخواست است كه كار عملي در آن انجام نمي‌شود، اما كميسيون فرهنگي كه دغدغه رهبر معظم انقلاب است اينچنين مظلوم مانده است..
در ادامه اين افتتاحيه، قسمتي از اين مجموعه تلويزيوني با حضور حاضران ضبط شد.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 117 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 18:25

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، اين مجموعه درگروه خردسال شبكه كودك و نوجوان توليد شده است.
حجت الاسلام والمسلمين محمدصادق مقدسيان در اين برنامه براي سه خردسال داستان‌هاي كوتاهي با مضامين اخلاقي و ديني روايت مي‌كنند.
«ماشاءالله كوهستاني» بازيگر عروسكي تن‌پوش اين مجموعه نيزدر نقش «توتو» در كنار ايشان به ايفاي نقش پرداخته و يك فضاي دوستانه، شاد و مناسب براي خردسالان بوجود مي‌آورند تا آنها علاوه براحساس همدلي با عروسك نمايش، همكاري صميمانه‌اي با روايت داستان داشته باشند.

خردسالان با ديدن اين برنامه علاوه بر يادگيري مفاهيم داستاني، احساس خوبي نسبت به راوي داستان كه يك روحاني است و فضاي داستاني كه حياط مسجد است در دل خواهند پروراند. كارگردان اين مجموعه 7 دقيقه‌اي مرتضي ترقي، تهيه‌كننده: مهدي نيك‌روش، سردبير و ناظر محتوايي  حجت الاسلام والمسلمين فاطمي‌منش و طراح دكور ريحانه زرنوشه‌فراهاني هستند.
خردسالان باز پخش اين مجموعه را مي‌توانند ساعت 9 صبح روز بعد از كانال پويا تماشا كنند.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 116 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 18:25

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، روز يكشنبه 30 خرداد ماه، ميهماناني چون دكتر عبدالرضا كردي روانشناس، دكتر اجل لوئيان متخصص گوش يكي از خيران حوزه سلامت كه هزاران عمل پيوند رايگان حلزون گوش انجام داده، دكتر اجل لوئيان خاطرات خود را از عمل هاي پيوند بر روي بيماران مي گويد و دو تن از بيماران كه عمل پيوند بر روي آن‌ها انجام شده در برنامه "سيب نقره‌اي"حاضر مي‌شوند.

ويژه برنامه  "سيب نقره‌اي" در ماه رمضان ، ساعت 18:00 به صورت زنده از شبكه سلامت سيما پخش خواهد شد.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 116 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 17:06

آشنايي با فعاليت‌هاي اداره‌كل شبه‌قاره و شرق آسيا

اداره‌كل شبه قاره و شرق آسيا به‌عنوان يك اداره‌كل مهم از لحاظ حوزه جمعيتي مطرح مي‌شود، به‌ علت اينكه اين اداره‌كل با راديوهايي به زبان چيني، ژاپني، ملايو، بنگلا، هندي، پشتو و دري، كشورهايي مانند چين، ژاپن، هند، بنگلادش، افغانستان، اندونزي و مالزي را تحت پوشش قرار مي‌دهد. هر كدام از اين راديوها توليدات متنوعي دارند. در اين حوزه سعي مي‌شود در خصوص اشتراكات فرهنگي ميان كشورمان و كشورهاي هدف برنامه‌سازي شود. براي آشنايي بيش‌تر با فعاليت‌هاي اين اداره‌كل، در ادامه توضيحات محمدحسن نوروزي مدير‌كل راديوهاي شبه‌قاره و شرق آسيا و محمدنبي ‌احمدي مدير راديو دري را بخوانيد.

 **محمدحسن نوروزي؛ مديركل راديوهاي شبه‌قاره و شرق آسيا

**حضور فعال در فضاي مجازي

يكي از فعاليت‌هاي حوزه شبه قاره و شرق آسيا فعاليت در عرصه خبر و اطلاع‌رساني است و تلاش مي‌شود جديدترين اخبار و رويدادهاي ايران، كشورهاي هدف و كشورهاي منطقه پوشش خبري داده شود. همچنين حضور اين راديوها در فضاهاي مجازي با توجه به برخورداري مخاطبان آن‌ها در كشور هدف از رسانه‌هاي نوين خيلي مورد توجه قرار گرفته و حضور فعال مخاطبان را در اين عرصه شاهد هستيم، به‌طوري كه بيش‌ترين بازديد از سايت‌هاي راديويي معاونت برون‌مرزي مربوط به راديوهاي اداره‌كل شبه قاره و شرق آسياست.

در آينده نزديك بنا داريم توليدات چندرسانه‌اي را در راديوهاي شبه قاره آغاز كنيم كه اين توليدات در فضاي وب بارگذاري خواهد شد تا مخاطبان بهره بيش‌تري از آثار توليد شده در راديوهاي شبه قاره ببرند. هم‌اكنون
يك‌‌سوم از خاك افغانستان، خصوصاً نواحي شمالي كابل (پايتخت افغانستان) و نواحي جنوب شرق افغانستان زير پوشش امواج FM قرار دارد. فعاليت راديو دري در محيط‌هاي اجتماعي (فيس‌بوك، واتس‌آپ و تلگرام) بسيار فعال است و برنامه‌ها در فضاي وب بارگذاري مي‌شود.

يكي از كارهايي كه در سال اخير در راديو دري انجام گرفته است، توليد موسيقي‌هاي فاخر مذهبي و مناسبتي از جمله: موسيقي ميلاد امام زمان(عج)، ميلاد حضرت فاطمه(س)، ميلاد پيامبر اكرم(ص) و نيز ساخت موسيقي در خصوص نوروز و بهار بوده است. همچنين موسيقي كودك در اين راديو توليد شده‌است. يكي از شاخصه‌هاي ديگر راديو دري، درخشش اين راديو در جشنواره‌هاي مختلف از جمله توفيق در سه جشنواره اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي اسلامي، درخشش در پنجمين جشنواره بين‌المللي راديو و حضور فعال در جشنواره‌هاي ديگر است.

همچنين توجه برنامه‌هاي توليدي و زنده راديو دري به مخاطب در حركت برنامه‌ها به‌سمت برنامه‌هاي دو سويه و فعال كردن حضور مخاطب در برنامه‌سازي كمك مي‌كند.

**محمدنبي احمدي؛ مدير راديو دري اداره‌كل شبه قاره و شرق آسيا

**تعامل مستمر با گروه‌هاي مختلف مخاطبان

راديو دري از سال 1359 با توليد و پخش يك ساعت در شبانه‌روز شروع به‌كار كرده و هم‌اكنون با 12 ساعت توليد و پخش جزو بزرگ‌ترين راديوهاي معاونت برون‌مرزي براي حساس‌ترين و مهم‌ترين منطقه جامعه هدف به‌شمار مي‌رود. از مجموع 12 ساعت برنامه راديو دري، 5/6 ساعت برنامه زنده و 5/5 ساعت توليدي و ضبطي است. در حوزه خبر و برنامه‌هاي سياسي- تحليلي، راديو دري با هشت سرويس خبري و برنامه‌هاي متنوع سياسي مربوط به مسائل افغانستان، منطقه، ايران، جهان اسلام و كشورهاي خط مقاومت با وجود مشكلات عديده سعي در خبررساني شفاف و صادقانه و افشاگرانه داشته است.

در زمينه توليد برنامه‌هاي جذاب و فاخر و هدفمند در حوزه‌هاي مختلف چون مسائل معارفي- تربيتي خانه و خانواده، مسائل اجتماعي، ادبي، كودك و نوجوان و نيز توليدات مناسب در حوزه مسائل سياسي داخلي و بين‌المللي، راديو دري حداكثر سعي خويش را با توجه به امكانات و پشتيباني‌هاي مختلف به‌كار گرفته و به‌كار مي‌گيرد و در اين رقابت نفس‌گير و سخت، با وجود كمبودها و مشكلات راه خود را ادامه مي‌دهد و هم‌اكنون نيز راديو دري جايگاه مناسبي در افغانستان و منطقه دارد. راديو دري در مناطقي كه پخش از طريق فرستنده‌هايFM  دارد، در سطح شهر و خانواده‌ها و سطوح مختلف اجتماعي و شهري هم شنوندگان جدي و دائم خودش را دارد.

نكته ديگر اينكه با بومي شدن تهيه‌كنندگان برنامه‌هاي توليدي اجتماعي- فرهنگي راديو، استقبال مخاطبان از راديو دري افزايش يافت؛ زيرا نوعي احساس همبستگي و مسئوليت‌پذيري و صميميت مخاطبان با برنامه‌ها و عوامل تهيه را به‌دنبال داشته و اين ارتباط در بعضي برنامه‌ها منجر به اثرگذاري‌ها و تغييرات رفتاري در ميان افراد و خانواده‌هاي مخاطبان شده‌است. در اين خصوص مي‌توان به انبوه پيامك‌هاي ارسالي مخاطبان از نقاط مختلف افغانستان و ايران و حتي ساير نقاط براي برنامه‌هاي مختلف و استقبالي كه از برنامه‌ها مي‌شود اشاره كرد كه در زمان برنامه‌ها، تعدادي از اين پيامك‌ها خوانده مي‌شود.

در بسياري از برنامه‌هاي زنده و پويا و روزانه راديو دري مثل "گل صبح"، "آهنگ زندگي"، "گلچين موسيقي" و "پنجره" حضور و نقش مخاطبان بسيار پررنگ و قوي بوده است، تا جايي ‌كه در زمينه موضوعات و محورهاي مورد بحث روزانه و هفتگي برنامه‌ها، شنوندگان اقدام به پيشنهاد موضوع و نيز تهيه مطلب مي‌كنند و بر تنوع و پويايي برنامه مي‌افزايند. بعضي از برنامه‌ها حتي در ميان مخاطبان فعال خود، چندين نفر گزارشگر افتخاري دارد. در بعضي از برنامه‌هاي راديو دري مثل برنامه 50 دقيقه‌اي "پنجره" با اتخاذ رويكرد حداكثري "مخاطب‌محوري" از نظرها و پيشنهادها و حتي مباحث كارشناسي شنوندگان در برنامه استفاده مي‌شود و شنوندگان از قشرهاي مختلف جامعه علاوه بر همكاري در تهيه مطالب، به گزارش اتفاقات محلي و حتي مشاركت در مباحث كارشناسي مي‌پردازند كه نشان‌دهنده حضور فعال در اين برنامه و ساير برنامه‌هاي زنده است.

اخيراً فعال‌سازي رسانه‌هاي تلگرام و واتس‌آپ هم در راديو، زمينه جديدي براي ارتباط مخاطبان فراهم كرده است كه نشانه‌هايي از وجود مخاطبان گسترده راديو در نقاط مختلف افغانستان است.

در برنامه "گلچين موسيقي" راديو دري كه روزانه پخش زنده دارد علاوه بر استقبال وسيع مخاطبان از اين برنامه در نقاط مختلف افغانستان، مخاطباني از ساير كشورها مثل پاكستان آسياي ميانه و استراليا هم از طريق سايت راديو، برنامه را دنبال مي‌كنند. از ديگر برنامه‌هاي روزانه راديو دري، برنامه بهداشتي- پزشكي "راز سلامتي" است كه با توجه به دعوت از متخصصان و كارشناسان و پزشكان برجسته در استوديو و توليد برنامه‌هاي علمي- پزشكي و ارائه جديدترين اطلاعات بهداشتي و پزشكي، علاوه برمخاطب عام (با پخش FM) در شمال افغانستان مورد توجه جدي و مداوم پزشكان و دانشجويان رشته‌هاي پزشكي اين ولايات است.

شايان ذكر است در ميان مخاطبان فعال و همراه برنامه‌هاي راديو دري از همه قشرهاي اعم از استادان دانشگاه، دانشجويان، دانش‌آموزان، فعالان فرهنگي، مسئولان حكومتي و محلي، روحانيان، توده‌هاي مردم، كارگران و... حضور دارند كه همين تنوع مخاطب موجب ايجاد انگيزه و دلگرمي بيش‌تر عوامل و مسئولان راديو شده‌است. همچنين مقامات دولتي، نمايندگان پارلمان، شخصيت‌هاي ديني و سياسي فعالان عرصه‌هاي گوناگون و اصحاب رسانه، با وجود حجم عظيم رسانه‌هاي داخلي و خارجي، تمايل و آمادگي براي مصاحبه و گفت‌وگو با اين راديو را دارند كه خود بيانگر جايگاه و نقش اين راديو در سرتاسر اين كشور است. ضمناً آخرين نظرسنجي مركز تحقيق و سنجش برنامه‌اي، حاكي از آن است كه راديو دري داراي 6/35 درصد مخاطب در افغانستان است و اين رقم از متوسط شنيده شدن راديو در ايران كه بين 18 تا 20 درصد گزارش شده، بسيار بالاتر است.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 142 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 17:05

«ماه عسل» اكنون يك برند و برنامه‌اي محبوب براي مخاطبان شبكه سه در ماه مبارك رمضان است؛ برنامه‌اي كه سال‌هاست بينندگان ثابت خود را حفظ كرده و همه‌ساله بر تعداد آن‌ها نيز افزوده شده است. شايد مهم‌ترين ويژگي اين برنامه در چند سال اخير به نمايش درآوردن زندگي واقعي مردمي باشد كه قصه زندگي‌شان داستان‌هاي ماه‌ عسل را پيش مي‌برد و آن‌ها قهرمان‌هايي هستند كه با شهامت رو به ‌دوربين از آنچه هستند دفاع مي‌كنند. برنامه‌اي كه به‌ جرئت مي‌توان آن را محصول همكاري يك گروه پرانرژي و باانگيزه دانست.

 **ماه عسل از جنس مردم است

 ناصر كريمان، مدير گروه اجتماعي شبكه سه درباره ويژگي‌هاي «ماه عسل 95» مي‌گويد: امسال برنامه‌اي منسجم‌تر داريم كه قصه‌محور است و آدم‌ها با بيان قصه‌شان، بخشي از خاطرات تلخ و شيرين زندگي‌شان را با مخاطب به اشتراك مي‌گذارند.

 وي بارزترين و مهم‌ترين نكته اين برنامه را حضور مردم و قصه‌هايشان مي‌داند و مي‌گويد: تلويزيون رسانه‌اي است كه نبايد ميان خود و مخاطب فاصله‌اي بيندازد. زماني كه مردم حس كنند مي‌توانند بدون دغدغه رو به ‌دوربين از آنچه سرگذشتشان بوده، بگويند و دفاع كنند؛ يعني رسانه خاستگاه مردمي‌اش را به‌دست آورده است.

 به اعتقاد مدير گروه اجتماعي شبكه سه، بخشي از وظيفه رسانه نشان دادن جامعه و مخاطبان است. در اين فضا، ماه رمضان بهترين فرصت براي صيقل يافتن روح ماست و چه بسا اين برنامه بتواند با تلنگري كوچك بخشي از اين سفيد شدن را به نمايش بگذارد.

**توليدي آرام و به‌دور از هياهو و حاشيه

 مسعود رجبيان، فارغ‌التحصيل رشته فيلم‌برداري است و مديريت توليد برنامه را برعهده دارد. او با اشاره به انتخاب لوكيشني كه پاسخ‌گوي نياز دكور برنامه باشد، مي‌گويد: يكي از دلايل انتخاب اين محل براي اجراي «ماه عسل» اين بود كه امكان پياده‌كردن دكور در فضاهاي استوديويي وجود نداشت. ضمن اينكه دكور به شكلي طراحي شد كه حتماً بايد در محل اجراي برنامه ساخته مي‌شد و ما به عمق زيادي در دكور نياز داشتيم. همين موضوع انرژي مضاعفي از ما گرفت تا امكان آكوستيك بودن استوديو، صدا، نور، برق و... را فراهم آوريم. به هرحال فضاي خارج از استوديو مي‌طلبيد كه شرايط مشابهي را خودمان به‌وجود بياوريم كه البته هزينه‌بر هم بود.

وي با تأكيد بر اين نكته كه مسلماً محيط استوديو به لحاظ آماده بودن نور، مسائل فني و ارسال تصوير خيلي راحت‌تر است، مي‌گويد: «ماه ‌عسل» برنامه‌اي است كه از ابتداي پيش‌توليدش زير ذره‌بين است و هر لحظه امكان دارد يك حاشيه به كليت برنامه لطمه بزند. به‌همين دليل تلاش كرديم در فضايي آرام و به دور از هياهو برنامه را ضبط كنيم.

 مدير توليد «ماه عسل» در پايان با اشاره به ويژگي‌هاي تصويربرداري اين برنامه به‌دليل داشتن دكوري وسيع مي‌گويد: امسال اين برنامه با پنج دوربين تصويربرداري مي‌شود: يك دوربين كرين 12 متري، سه دوربين متحرك و يك دوربين تراولينگ كه چپ و راست دكور قرار گرفته‌اند و يك فن بزرگ هم كنار LED قرار داده‌ايم كه فضاي دكور را خنك نگه دارد.

**سادگي و آرامش دريا در فضاي ماه عسل

 پيمان قانع، طراح صحنه و دكور «ماه عسل»، شايد قديمي‌ترين عضو اين گروه باشد. او كه همكاري‌اش را از «جذر و مد» با احسان عليخاني شروع كرده، به قول خودش در اين 14 سال با برنامه بزرگ شده و به بلوغ رسيده‌‌است و هر «ماه عسل»، براي او تجربه‌اي متفاوت است. قانع مي‌گويد: از لحظه‌اي كه مداد رنگي دستم مي‌گيرم تا طرحم را پياده كنم، حتي به ويژگي مجري در طراحي دكور هم توجه مي‌كنم و هر دكور از نظر من يك كاراكتر است كه حرف‌هايي براي گفتن دارد. وي سادگي و معمولي بودن را مهم‌ترين ويژگي دكور امسال مي‌داند و مي‌گويد: قرار است در «ماه عسل» قصه تعريف كنيم و وارد جهان آدم‌هايي شويم كه بعد از قصه‌شان براي ما جور ديگري تعريف مي‌شوند. براي همين دوست داشتم يك فضاي تئاترگونه بر كار حاكم باشد. دري باز مي‌شود و قهرمان برنامه از در عبور مي‌كند و وارد سن مي‌شود و آنگاه روايت قصه ادامه مي‌يابد. البته نمي‌خواستيم صحنه به سن تئاتر شبيه شود.

 قانع درباره دكورهاي ماه عسل 94 مي‌افزايد: امسال تصميم گرفتيم دكور بالغ‌تر شود. رنگ سياه را از دكور گرفته‌ايم، هرچند رنگ سياه در دكور بسيار مهم است و حكايت از خلئي دارد كه پشت آن مفهوم هنري است اما سعي كرديم طرح ساده‌تري انتخاب كنيم. اقيانوس و دريا با همه سادگي‌اش شكوه و عظمت مخصوص به خود را دارد. همه انسان‌ها حس خوبي به دريا دارند. ضمن اينكه درياي طراحي شده هم ميني‌ماليستي است.

 وي در ادامه مي‌گويد: شايد روز اول رنگ آبي براي مخاطب تازگي داشت اما به‌سبب اثرگذاري برنامه، به مرور با مخاطب هم ارتباط برقرار كرد. ما نيز با قرار دادن يك LED بزرگ نورهاي مورد نظرمان را در دكور گنجانديم. هرچند اين LED در قسمت‌هاي بعد كاربرد بيش‌تري مي‌يابد.

**شنيدن قصه خوب از زبان آدم‌هاي معمولي

 محمد پيوندي، مسئول بخش محتوايي «ماه عسل» يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي اين برنامه يعني موضوع‌يابي آن را برعهده دارد. او مي‌گويد: از سال گذشته با در اختيار گذاشتن فضاي مجازي راه را براي ورود موضوعات مختلف باز گذاشتيم و در نتيجه از ميان هزاران موضوع پيشنهادي، تعدادي را براي بررسي انتخاب كرديم. با اين‌حال رساندن آن‌ها به عدد 30 بررسي بيش‌تري مي‌طلبيد تا بهترين‌ها و مناسب‌ترين‌ها را انتخاب كنيم.

 پيوندي كه مسئوليت گزارش پشت‌‌صحنه‌ها را هم برعهده دارد، مي‌افزايد: امسال تأكيد ما بر قصه خوب بود و روايتي كه مخاطب با آن حال خوشي پيدا كند. به‌همين دليل در باب موضوعات تأمل مي‌كرديم. گاهي يك موضوع تيتر جذابي داشت اما براي تصويري شدنش با مشكلاتي روبه‌رو مي‌شديم.

 وي با اشاره به حضور مهماناني كه فرهنگ و ديدگاه‌هاي مختلفي دارند، مي‌گويد: وقتي قبول مي‌كنيد مهماناني را دعوت كنيد كه قرار است اولين‌بار با دوربين روبه‌رو شوند و مي‌خواهند ناگفته‌هاي زندگي‌شان را بيان كنند، پس بايد آماده تبعات آن هم باشيد. هرچند تمام تلاش ما براين است كه كم‌ترين خطا را در برنامه مرتكب شويم اما تا املا نوشته نشود نمي‌توان از آن غلط گرفت. واقعاً از زماني كه مهمان روي سن مي‌رود هيچ عنصري براي ما قابل پيش‌بيني نيست و فقط با اتكا به خدا و تجربيات 10 ساله‌مان تلاش مي‌كنيم برنامه‌اي بي‌نقص روي آنتن بفرستيم.

 در پايان، پيوندي مهم‌ترين ويژگي برنامه امسال را اتكا به پيشينه‌اي 10 ساله مي‌داند كه به گروه جرئت و اعتماد به نفس مي‌دهد و مي‌افزايد: امسال سعي كرديم به سمت گفت‌وگوهاي رو در رو برويم و اگر چند نفر هم در برنامه حضور مي‌يابند حول يك موضوع با قصه‌هاي خودشان باشند. به‌نظرم اين برنامه فقط به‌دليل صداقتش ماندگار شده و تا زماني كه خودش را از آن مردم مي‌داند ماندگار خواهد شد.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 146 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 17:05

عبدالله روا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اجرا در ماه مبارك رمضان حال دلم را عوض مي‌كند

 هرساله با آغاز ماه مبارك رمضان توليدات ويژه‌اي از سوي برنامه‌سازان تلويزيوني براي مخاطب تدارك ديده مي‌شود. اين برنامه‌ها ضمن داشتن شرايط توليد متفاوت‌تر، بايد اجراي ديدني و جذاب را نيز به همراه داشته باشند.

به همين بهانه باشگاه خبرنگاران با عبدالله روا مجري جوان تلويزيون كه در حال حاضر اجراي برنامه «شيدايي» در شبكه دو سيما را برعهده دارد، گفتگويي داشته‌است   او نيز برايمان از سختي‌هاي كار اجرا گفته است.

* اجرا در تلويزيون بدون شك ويژگي‌ها و خصوصيات بارزي را مي‌طلبد. شما اين ويژگي‌ها را چطور تعريف مي‌كنيد؟

اجرا از ويژگي‌هاي بسياري برخوردار است كه هر شخص با تلاش و كوشش خود مي‌تواند به آن برسد و من هم اين مسير را پله پله طي كردم و با اجراهاي گوناگون توانستم تجربه كسب كنم، اجراهاي امروز نسبت به گذشته تغيير كرده و مردم در حال حاضر انتظار دارند كه به جاي اينكه روبروي آن ها قرار بگيريم، در كنارشان باشيم و با زبان خودشان با آن ها صحبت كنيم.

* در ايام ماه مبارك رمضان و در مناسبت‌هاي مختلف اين طور به نظر مي رسد كه شيوه و نحوه اجرا متفاوت‌تر از ديگر زمان‌هاست، حتي اين تغيير در رفتار و طرز بيان يك مجري هم ديده مي شود. شما تا چه اندازه به اين اصول پايبند هستيد و آن را در كار اجرا پياده مي كنيد؟

ماه مبارك رمضان از حال و هواي ويژه برخوردار است و رفتار و منش افراد در اين ماه به شدت تغيير مي‌كند. همچنين در برنامه‌هاي تلويزيوني هم شاهد توليدات و رويكردهاي متفاوتي هستيم كه برنامه‌هاي تاثيرگذاري را به تصوير مي كشد. اين ماه حس متفاوتي به من مي‌دهد و هرگز قبل از اجرا به فكر شكل و  شيوه آن نيستم؛ چون آن فضا در روح و جسم من نهادينه و در زمان اجرا به خودي خود به تصوير كشيده مي شود. همه چيز در اجرا به حال و هواي دل بستگي دارد.

* توليد برنامه‌هاي مناسبتي شكل و شمايل خاصي دارد. آيا چنين برنامه‌هايي اجراي دشواري دارد؟

دشواري‌هايي كه مي‌توان به آن اشاره كرد تنها به زمان توليد بر مي‌گردد كه هميشه چنين برنامه‌هايي در دقيقه نود شكل مي‌گيرد و همه بايد با يك محدوديت زماني دست به دست هم دهند تا يك برنامه به درستي روي آنتن رود، اما چيزي كه در اين موقعيت به كمك من آمد اجرا در ديگر برنامه هاي مناسبتي در اين ايام بود  كه توانستم به خوبي به چنين اجراهايي مسلط شوم و به خوبي از عهده آن برآيم.

* در حال حاضر «شيدايي» را روي آنتن شبكه دو داريد. اين برنامه چگونه شكل گرفت و يك برنامه مناسبتي از چه ويژگي هايي بايد برخوردار باشد تا بتواند نگاه مخاطبان را به خود جلب كند؟

«شيدايي» يك ماه قبل از شروع ماه مبارك رمضان شكل گرفت و گروه با تمام وجودشان براي توليد آن تلاش كردند تا برنامه خوب و قابل تاملي را روي آنتن ببرند. حتي ميان برنامه‌هايي را از كشور اوكراين و روسيه داريم كه همكارانمان با وجود همان زمان اندك، براي تهيه آن به خارج از كشور رفتند تا بتوانند موضوعات خوبي را براي مخاطبانشان تهيه كنند. برنامه هاي مناسبتي شرايط سختي دارد و با توجه به اينكه هميشه چنين توليداتي با سرعت تهيه مي شود از كيفيت مطلوبي برخوردار نيستند اما  معتقدم كه برنامه‌هاي مناسبتي را هيچگاه نبايد با يكديگر مقايسه كرد؛ چون شرايط توليد يكساني نداشتند و نمي‌توانند كيفيت يك برنامه‌اي كه يكسال زمان براي توليد برنامه صرف كردند را داشته باشند اما اين برنامه با وجود سرعتي كه در توليد داشت، توانسته به خوبي در كنار ديگر برنامه‌ها سرش را بالا بگيرد.

* يك مجري بايد نسبت به واژگان تسلط و دايره لغات گسترده‌اي داشته باشد. اين امر چقدر در اجراي شما نقش دارد؟

من هميشه بدون طمع مشغول كتاب خواندن شدم؛ يعني به اين شكل نبوده كه بخواهم تنها براي اجراي برنامه‌اي مطالعه كنم. هميشه معتقدم كه سوالات بايد از درون انسان و خاطراتش تراوش كند تا مهمان برنامه بتواند با مجري همذات‌پنداري كرده و به خوبي به سوالات پاسخ دهد.

* با مهمان برنامه چند روز قبل از برنامه ديدار داريد تا بتوانيد با توجه به اخلاق و روحياتش با او به گفتگو بپردازيد؟

متاسفانه به دليل كمبود وقت، زمان زيادي براي آشنايي با مهمان برنامه ندارم و گاهي تنها هفت دقيقه قبل از اجرا با مهمان به گفتگو پرداختم و حتي گاهي به دليل تغيير برنامه مهمان را در زمان اجرا ديدم و اين‌ها شرايط سختي را برايم مهيا كرده كه اگر تجربه شناخت اجراهاي قبل را نداشتم، نمي توانستم برنامه را مديريت كنم.

* دكور برنامه چقدر مي‌تواند روي اجرا و محوريت برنامه تاثير بگذارد؟

هيچگاه تصور نمي‌كردم يك دكور بتواند تاثير بسزايي در رويكرد برنامه داشته باشد اما به دليل اينكه مخاطب ما را در مديوم تلويزيون مي بيند، به شدت با دكور برنامه ارتباط برقرار مي كند و ما اگر در ايجاد اين دكور سهل انگاري كنيم، مخاطب خودمان را از دست خواهيم داد، برهمين اساس طراحان دكور با وسواس بسيار و در مدت زمان كمي اين دكور زيبا را براي برنامه در نظر گرفتند تا همخواني خوبي با موضوعات برنامه داشته باشد كه خداروشكر تا به امروز توانسته مورد توجه مخاطبان قرار گيرد.

* بازخورد مردم تا به امروز نسبت به «شيدايي» چگونه بوده است؟

با وجود بازي‌هاي جام ملت‌هاي اروپا، خداروشكر مخاطبان بسياري داريم كه به خوبي با برنامه ارتباط برقرار كردند و هميشه شاهد پيام‌هايشان در برنامه هستيم. اميدوارم تا پايان ماه مبارك رمضان بتوانيم تمام قد در خدمت مردم خوب كشورمان باشيم و بهترين‌ها را براي آن ها به تصوير بكشيم.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 128 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 14:32

ترويج سبك زندگي ايراني اسلامي هدف اصلي هميشه خونه

امير عباس حدسني تهيه‌كننده برنامه «هميشه خونه» در شبكه آموزش در خصوص ويژگي‌هاي اين برنامه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گفت: پخش سري جديد «هميشه خونه» با آغاز ماه مبارك رمضان شروع شد. مجريان اين برنامه شعله قهرماني، شيرين صمدي، مرضيه كردي، رضا اسماعيلي و مهدي مروي هستند.

وي خاطرنشان كرد: «هميشه خونه» برنامه‌اي شبانه و خانواده محور در گروه آموزش‌هاي عمومي شبكه آموزش است كه هرشب به روي آنتن شبكه آموزش مي‌رود. 

حدسني در ادامه تصريح كرد: تفاوت اين برنامه خانواده محور با برنامه هاي مشابه شبكه هاي ديگر، در هدفي است كه براي آن تعريف شده است. هدف اصلي «هميشه خونه» ترويج سبك زندگي ايراني اسلامي مبتني بر مهندسي فرهنگي كشور است. در واقع مهندسي فرهنگي كشور، اصلي است كه از آن براي ترويج سبك فرهنگ ايراني اسلامي استفاده مي كنيم. اين  هدف مورد تأكيد مدير شبكه، دكتر حسين ساري و مدير گروه رضا يوسفي محله بود.

تهيه كننده «هميشه خونه» در مورد موضوعات اين برنامه اظهار داشت: موضوعاتي كه در برنامه به آنها مي پردازيم يك سري مباحث در اختيار سبك زندگي ايراني اسلامي هستند. بحث هايي مانند مصرف‌گرايي، مدگرايي و گرايش به برندهاي معروف، چشم و هم چشمي، زندگي سالم و ... 

وي بيان كرد: قسمت‌هاي مختلف برنامه نيز از جمله بخش كارشناسي، طرح موضوع، پلاتوها و ... در اين حوزه قرار مي‌گيرند. از جمله بخش‌هاي برنامه، آموزش، آشپزي و بخش مهارت است. با توجه به هدف شبكه كه برنامه خانواده محور بايد داراي قالب آموزشي باشد، سعي كرديم بخش‌هاي مختلف برنامه، متفاوت باشد. به طور مثال مبناي بخش آشپزي بحث سلامت است. در حين آشپزي كارشناس تغذيه هم حضور دارد.

حدسني در خصوص تغييرات قسمت هاي مختلف برنامه در ماه مبارك رمضان عنوان كرد: فضاي كلي «هميشه خونه» متناسب با اين ايام تغييراتي را داشته است. توجه به پلي‌بك‌ها، افطاري ساده، سحري هاي ساده و مناسب، توجه به تمام اقشار خانواده در بحث مهارت، به طوري كه مهارت هايي كه از لحاظ اقتصادي در آمد زا باشند هدف ما هستند. 

وي افزود: براي بخش‌هاي كارشناسي، هر هفته يك موضوع طراحي مي شود كه از جنبه‌هاي گوناگون مورد بررسي قرار مي‌گيرند و در پايان هفته راهكار مرتبط و مدنظر ارائه مي شود.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 107 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 14:32

به  گزارش روابط عمومي رسانه ملي، علي اصغر پور محمدي و تقي مهري با حضور در محل ضبط به برنامه «ماه عسل» از پشت صحنه اين برنامه بازديد كردند.

«ماه عسل» به تهيه كنندگي و اجراي احسان عليخاني در ايام ماه مبارك رمضان هر شب از شبكه سه سيما پخش خواهد شد.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 135 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 14:32

تشکر رئیس کمیته ملی المپیک از رئیس صدا و سیما

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، رئيس كميته ملي المپيك در نامه اي كه به دكتر علي عسكري نوشت، ضمن قدرداني از رسانه ملي براي اعتلاي ورزش كشور، از پخش مستقيم رقابت‌هاي جام جهاني كشتي، رقابت‌هاي جهاني واليبال و همچنين پوشش مستقيم رقابت هاي يورو 2016 در شبكه هاي سيما به ويژه شبكه هاي دو ، 3 و ورزش تشكر كرده است.

وي در پايان نامه خود آورده است: "بدون ترديد نقش بي بديل رسانه ملي در ارتقاي ورزش قهرماني و همگاني غير قابل انكار است و حضور جناب عالي در راس مديريت اين نهاد همواره موجب دلگرمي جامعه ورزش كشور خواهد بود./110

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 128 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 0:42

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، با شروع تابستان و تعطيلي مدارس، سفرهاي تابستاني نيز كم كم آغاز مي‌شود كه از اين رو ضرورت توجه به مسائل مرتبط با بهداشت و سلامتي ضروري است.

اين برنامه از دكتر آزاده اكبري سنه متخصص زنان و زايمان دعوت مي‌كند تا از نكات رفتن به سفر در ايام بارداري براي بينندگان شبكه سلامت بگويد./110

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 140 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 0:42

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، هشتمين مرحله از رقابت‌هاي فرمول يك جايزه بزرگ اروپا فصل 2016 در باكو آذربايجان برگزار مي‌شود.

كشور آذربايجان براي اولين بار در اين فصل ميزبان رانندگان مسابقه فرمول يك خواهد بود. 

كشور آذربايجان از سال 2012 با مسابقات فرمول يك قطع همكاري كرد به همين دليل تا سال گذشته قراردادي بين اين كشور و فدراسيون اتومبيل‌راني امضا نشد تا اينكه باكو سال 2015 همكاري دوباره خود را با فرمول يك علني كرد و امسال آذربايجان براي اولين بار ميزباني اين مسابقه را برعهده گرفت. 

هرمان تيكل طراح آذربايجاني طراحي پيست اين رقابت را برعهده گرفت كه به گفته وي اين پيست يكي از بهترين و با كيفيت ترين جاده ها براي مسابقات اتومبيل‌راني خواهد بود.

در حال حاضر نيكو رزبرگ، لوئيس هميلتون و سباستين فتل رده هاي اول تا سوم رقابت‌هاي فرمول يك فصل 2016 را در اختيار دارند.

علاقه‌مندان مي توانند دور اصلي هشتمين مرحله از رقابت‌هاي فرمول يك را از ساعت 16:15، روز  يكشنبه 30 خرداد تماشا كنند./110

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 123 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 0:42

مشاور اجرايي و رئيس حوزه رياست رسانه ملي منصوب شد

 به گزارش روابط عمومي صداوسيما، درحكم دكتر علي عسكري به مشاور اجرايي و رئيس جديد حوزه رياست  رسانه ملي آمده است: با توجه به نقش كليدي و مؤثر حوزه رياست در انسجام بخشي به اداره رسانه ملي، انتظار مي رود ضمن نظارت و هماهنگي بر اموراجرايي سازمان در راستاي سياستهاي ابلاغي و مداقه درآسيب هاي فعلي ونيازهاي آتي مجموعه به منظور ارتقاء سطح كار آمدي ستاد مديريت سازمان و راهبري ارتباطات درون وبرون سازماني همت گماريد.شناخت سازماني وتجربيات خوب شما در سال هاي گذشته، پشتوانه ارزشمندي دراين مسئوليت مهم مي باشد.

مهندس برنا فيروزي دانش آموخته فني دانشگاه صدا وسيما وكارشناس ارشد رشته مديريت رسانه ازمديران جوان و با سابقه در سازمان صدا وسيما است.كه درسال 93 موفق به اخذ نشان كشوري به عنوان مدير منتخب جهادي شده است. ازجمله سوابق نامبرده مي توان به  مديركل فني صدا، مديركل سيستم هاي توليد و پخش،مدير پروژه هاي فني و مهندسي صدا وسيما درخارج ازكشور، عضو هيأت مديره شركت صوتي و تصويري سروش و عضو هيأت امناء صندوق بازنشستگي در رسانه ملي اشاره كرد.

همچنين در اين حكم رئيس سازمان صدا وسيما از خدمات ارزشمند جناب آقاي مسعود گرجي در مدت تصدي مسئوليت حوزه رياست  قدرداني كرد.

صدا و سیما...
ما را در سایت صدا و سیما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pririb بازدید : 130 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1395 ساعت: 22:07